loading...
وکتور آرت ورک- پرتال تخصصی دانلود ، آموزش گرافیک و مالتی مدیا ،دانلود و آموزش نرم افزارهای گرافیکی، دانلود تصاویر وکتور
علیرضا نورمحمدی بازدید : 469 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)


لوگو یک آرم گرافیکی یا علامتی است که معمولاً مؤسسات تجاری، سازمان ها و حتی اشخاص برای این که سریعاً شناخته شوند از آن استفاده می کنند. لوگوها یا کاملاً گرافیکی (نماد/آیکون) هستند یا متشکل از نام سازمان می باشند. از طرف دیگر، برند(brand) مشخصات یک محصول، خدمات، یا شغل خاص است. علامت تجاری می تواند فرم های مختلفی از قبیل نام، علامت، نماد، ترکیب رنگ یا شعار داشته باشد. یک نام برند قانونی علامت تجاری (trademark) نامیده می شود. علامت تجاری دارای پیام حاوی هویت - یعنی مشخصات محصول، شرکت یا خدمات است.
وقتی درباره یک برند مشهور حرف می زنیم، اولین چیزی که به ذهن مان می رسد لوگوی آن است. لوگو مهم ترین جزء یک برند و همچنین سخت ترین کاری است که باید انجام شود. بیش ترین فرآیند تفکر و جلسات تبادل اندیشه صرف تصمیم گیری درباره لوگو می شود. یک لوگو باید مناسب، زیبا و بازتابی از اعتبار شرکت باشد.
طراحان لوگو هنگام القای اعتبار یک برند در لوگو باید مراقب باشند طوری این کار را انجام دهند که بتواند به روشی خیلی ساده و درعین حال قطعی خودش را نشان دهد. یک طراح لوگوی آماتور ممکن است به چند دلیل باعث شکست تجاری شما شود. یک لوگو در ایجاد هویت برند اهمیت زیادی دارد، و شما هنگام انتخاب برند برای حرفه تان باید خیلی مراقب باشید. یک لوگوی مؤثر نه تنها هویت برند را نشان می دهد بلکه مشتریان را نیز ترغیب می کند.
من چند آموزش برای چگونگی ایجاد لوگوهای صنفی معروف انتخاب کرده ام. این متن فقط منبعی است برای مراجعات بعدی شما، در مواردی که می خواهید چند نکته سریع درباره فتوشاپ و Illustrator یاد بگیرید. همچنین چند خط درباره تاریخچه لوگو و برند اضافه کرده ام تا خواندن این مقاله جالب باشد. برای مشاهده آموزش ها روی تصویر ها کلیک کنید.

1) Mozilla Firefox

انتشار Mozilla Firefox 0.8 در فوریه 2004 تلاش های  نوینی برای ایجاد برند از قبیل آیکون های جدیدی که توسط جان هیکز که قبلاً در کامینو کار می کرد را معرفی کرد. این لوگو بعدها اصلاح شد و به روز در آمد. اگر  چه "firefox" نامی رایج برای پاندای سرخ است اما حیوانی که در این لوگو دیده می شود روباهی است که به شکل خاصی درآمده است. لوگو باید در ذهن کاربران ماندگار باشد، دیگران براحتی آن را به خاطر آورند و وقتی در بین لوگوی دیگر دیده می شود خیلی گیج کننده نباشد.




2) Toyota
علامت جدید تویوتا دارای سه بیضی است: سه بیضی عمودی مرکزی رابطه دو جانبه بین مشتری و تویوتا را نشان می دهند. این بیضی ها با هم ترکیب شده اند تا نمادی از حرف "T" برای تویوتا باشند. فضای خالی زمینه توسعه جهانی فن آوری تویوتا و پتانسیل نامحدود برای آینده را نشان می دهد. لوگوی تویوتا نماد کاملی از کیفیت، قابلیت اعتماد و روح ابتکار است. اگر می خواهید مطالب بیشتری بدانید، به صفحه تاریخچه رسمی شرکت:Toyota Traditions مراجعه کنید.



3) Audi
لوگوی آئودی از چهار حلقه تشکیل شده که آرم یکی از قدیمی ترین خودروسازان آلمان نیز هست و نمادی است از ادغام چهار تولید کننده وسایل نقلیه موتوری: Audi، DKW، Horch، Wanderer در سال 1932. این شرکت ها همراه با شرکت NSU،که در سال 1969 به آن ها پیوست، ریشه های AUDI AG کنونی هستند.



4) Volks Wagon
کاملاً مشخص است که لوگوی فولکس واگن یک V روی یک W در یک زمینه آبی است، که با یک دایره احاطه شده است. این لوگو نتیجه یک رقابت اداری بود برای این که ببینند چه کسی بهترین لوگو را ارائه می دهد. برنده این رقابت مهندسی به نام فرانز ریم اسپییس (همان کسی که در دهه 1930 برای بیتل موتور را تکمیل کرد) بود. اطلاعات بیشتر درباره تاریخچه فولکس واگن را می توانید در این مقاله حیرت انگیز پیدا کنید.


لوگوی بالا با استفاده از فتوشاپ که یک روش کاملاً طاقت فرساست ایجاد شده است. در آموزش زیر برای ایجاد این لوگو از Illustrator که آسان و جالب است استفاده شده است.



5) Worrd Press
Word Press در نتیجه تمایل به یک سیستم انتشارات خصوصی خوش ساخت و ظریف که در PHP و MySQL ساخته شده وتحت لیسانس GPL است بوجود آمد و جانشین رسمی b2/cafelog است. WordPress نرم افزار مدرنی است، اما ریشه ها و توسعه آن به سال 2001 برمی گردد. چیز زیادی درباره ریشه های لوگوی آن در دسترس نیست، اما می توانید در اینجا مطالبی درباره تاریخچه این سازمان بخوانید.



6) Pepsi
لوگوی پپسی در طی سال های گذشته در طرح کره سه بعدی روی یک زمینه آبی که مشابه با محصولات پپسی است تغییرات چشمگیری ایجاد کرده است. از تغییرات روکش لوگوی پپسی طی سال ها در صفحه تاریخچه رسمی آن ها بازدید کنید.



7) Chrome
جای انکار نیست که لوگوی Chrome لوگوی شرکتی که آن را ایجاد کرده یعنی Google را نشان می دهد. این لوگو که از رنگ های اصلی ساخته شده بیشتر شبیه یک طرح القا کننده کپسول است تا هر چیز دیگر. اگر سریال کارتونی Pokem on را تماشا کرده باشید،می فهمید من چه می گویم. با این حال احتمالاً علتش این است که بعضی ها فکر می کنند لوگوی Chrome از یک سری لوگوی دیگر مشتق شده است. فلیپ لنسن و فلیکر توضیحاتی مطرح کرده اند که نشان می دهد لوگوی Google Chrome از بازی Sim on و Pokem on گرفته شده است. در labnol مطالب بیشتری درباره منبع "الهام" بخوانید.



8) Apple
اولین لوگوی اپل توسط جاب و واین طراحی شد، که در آن اسحاق نیوتن در حال نشسته در زیر یک درخت سیب نشان داده می شد. اما بلافاصله "rainbow Apple" اثر راب جانوف جایگزین آن شد، که لوگوی فعلی نیمرخ رنگین کمانی سیبی که گاز زده شده از آن گرفته شده است. جانوف چندین طرح تک رنگ مختلف از لوگوی سیب گاز زده شده به جابز ارائه کرد، و جابز از آن خوشش آمد. اگر چه جابز از این لوگو خوشش آمده بود، اما اصرار داشت بصورت چند رنگ باشد تا شرکت را مردمی تر کند. لوگوی سیب همراه با یک گاز طراحی شده تا با گیلاس اشتباه گرفته نشود. نوارهای رنگی برای این استفاده شده که این لوگو را طوری نشان دهد که براحتی قابل دسترس است، و همچنین نشان دهد یک مانیتور می تواند تصاویر را رنگی نشان دهد.


اما ، بنا به گفته آن ها، هر چیز خوبی باید روزی به پایان برسد و لوگوی رنگی هم همینطور، که یک لوگوی تک رنگ جای آن را گرفت. اخیراً، لوگوی اپل ظاهر خیلی بهتر و ساده ای دارد که این شرکت و محصولاتش را کامل نشان می دهد. بله درست حدس زدید، می درخشد!!!



9) Ferrari
مطمئنم اگر حتی در مسابقات اتومبیل رانی هم نباشید، آرم معروف "اسبی که روی دو پا ایستاده" فراری را می شناسید. این آرم معروف فراری اسب سیاهی که روی دوپا ایستاده در یک زمینه زرد، و معمولاً با حروف S F مخفف اسکودریا فراری است. در اصل اسب نماد کنت فرانسیسکو باراکا، خلبان افسانه ای ایتالیا در جنگ جهانی اول بود، که آن را روی بدنه هواپیمایش کشیده بود. برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بازدید کنید.
اما ما در اینجا روی لوگوی اصلی کار نمی کنیم بلکه سعی می کنیم نسخه ای درخشان از طرح حروفی که این شرکت خودرو سازی بزرگ بکار می برد شبیه سازی کنیم.



10) Harley Davidson
لوگوی هارلی دیویدسون نمادی است که نه فقط برای طرفداران موتور سیکلت بلکه برای میلیون ها نفر علاقمند مسابقات موتور سواری و افراد دیگر در سراسر جهان بخوبی شناخته شده است. در لوگوی هارلی دیویدسون تصویر macho کشیده شده که نشان دهنده استحکام و سختی است.

شرکت هارلی دیویدسون از سال 1910 از لوگوی معروف میله و سپر استفاده کرد. تا امروز هر موتور هارلی دیویدسونی که در این کارخانه تولید شده دارای این لوگو است.



11) لوگوی مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور اوباما
پس از یک سری تلاش های بیهوده، این لوگوی دایره ای دارای انعکاس که نشان دهنده پرچم آمریکاست طراحی شد. O آبی و نوارهای قرمز نشان دهنده پرچم آمریکا هستند. نوارهای قرمز جلگه ها، یعنی کشتزارهای آمریکا را نشان می دهند. فضای سفید O نشان دهنده خورشید است که در بالای جلگه ها می درخشد. از آنجایی که سفید است طلوع آفتاب را تداعی می کند نه غروب را. در اصل این لوگو حاکی از این است که خورشید صبحگاهی تازه ای ( یک امید، تحول) در حال طلوع در آمریکاست.



12) Skoda
اگر چه لوگوی Scoda یکی از اصیل ترین و از نظر سبک ناب ترین علائم تجاری جهان است، اما خالق آن هنوز شناخته نشده است. این لوگوی سبز و سیاه، که از سال 1994 مورد استفاده بوده، به برند Skoda اصالت بیشتری می دهد- سیاه نمادی است از سنت صد ساله و سبز نمادی است از محصولات زیست محیطی. در اینجا مطالب بیشتری درباره لوگوی Skoda بخوانید.



13)Sony Ericson
مطمئن نیستم این لوگو چگونه بوجود آمده اما بهترین چیزی که درباره آن می دانم این است که حروف 'S' و 'E' که به ترتیب نشان دهنده سونی و اریکسون هستند که در لوگو نهفته اند.



14) Microsoft Windows Vista
شرکت میکروسافت در دهم نوامبر 1983در هتل پلازای نیویورک سیتی Microsoft Windows، یک سیستم عامل نسل جدید که یک رابط گرافیکی کاربران (GUI) و یک محیط چند کاره برای کامپیوترهای IBM ارائه می داد را بطور رسمی معرفی کرد. پس از آن، این سیستم عامل پر مصرف ترین سیستم عامل در هر کامپیوتر رومیزی شد، می توان گفت این رؤیای بیل گیتس بود. بنا به گفته میکروسافت،"کلمه XP در Windows XP که نشان دهنده تجربه است، نمادی است برای تجارب ابتکاری که ویندوز می تواند به کاربران کامپیوتر شخصی ارائه دهد."Windows XP" در اکتبر 2001 منتشر شد و پشتیبانی بهتری برای مولتی مدیا و کارآیی بیشتری ارائه کرد. اگر می خواهید مطالب بیشتری درباره ویندوز بخوانید، از اینمقاله بازدید کنید.



15) RSS
RSS که به Realy Simple Syndication نیز معروف است، یکی از شرکت های سریعاً در حال رشد است که برای وب اخبار جمع آوری می کند. RSS مشکلات کسانی که مرتباً از وب استفاده می کنند را حل می کند. به شما کمک می کند براحتی از آخرین محتویات سایت مورد علاقه تان مطلع شوید، بنابراین لازم نیست از هر سایت بطور جداگانه بازدید کنید و وقت تان تلف نمی شود و از آنجائی که لازم نیست به خبر نامه ایمیل هر سایت ملحق شوید حریم شخصی تان محفوظ می ماند. آیکون اصلی و چند آیکون مفهومی که توسط تیم میکروسافت RSS خلق شده، به گیرایی آیکونی که امروزه می بینیم نبودند. انتخاب آیکون مورد استفاده کاملاً چالش برانگیز بود زیرا هدف این بود که این آیکون کاملاً سمبلیک باشد، اما در آن زمان، آیکونی که نشان دهنده خورد (feed) باشد وجود نداشت. در عوض انواع مستطیل های نارنجی همراه با کلماتی مثل "XML"، "RSS"، "ATOM"،"FEED"، یا "Subscribe" وجود داشت. هدف آن ها این بود که مطمئن شوند این آیکون چیزی است که برای همه کاربران: مبتدی، پیشرفته، طراح، تاجر، بین المللی، و غیره قابل فهم است. هنگام انتخاب آیکون چند اصل بکار برده شد:
- باید صفات مهم خوردها: تازگی، فعالیت، اشتراک، و اطلاع رسانی دائم را به بیننده تلقین می کرد.
- باید براساس مناسب ترین و قابل تشخیص ترین اصل مورد استفاده در خوردها: مستطیل نارنجی ساخته می شد.

- باید از استفاده از آیکون متنی دارای متن غیر قابل فهم برای مخاطبان سراسر جهان اجتناب می شد.
مثلاً، آیکونی با متن "FEED" ممکن است برای کاربرانی که زبان اصلی شان لاتین نیست غیر قابل فهم باشد. در نتیجه با افرادی از شرکت موزیلا ملاقات کردند تا برای طراحی آیکون با آن ها مذاکره کنند و نتیجه آن چیزی است که ما هر روز روی خورد هایمان می بینیم.



16) Alexa
اینترنت آلکسا در سال 1996 توسط بروستر کالی و بروس کیلیات تأسیس شد. نام شرکت در تجلیل از کتابخانه آلکساندریا انتخاب شد، که تشابهی بین مخزن دانش در دنیای باستان و قابلیت نهفته اینترنت ایجاد می کند. ادعای آن ها این بود که از طریق پیگیری تصمیمات کاربر و استفاده از داده ها برای کمک به جستجوهای بعدی جستجوی اینترنتی را بهبود می بخشند. آلکسا در اصل مخفف Adress Lookup EXperts Authority (مرجع کارشناسان جستجوی آدرس) بود. با گذشت زمان، این شرکت قدرتمندتر و یکی از محبوب ترین شرکت ها در بین مردم، بخصوص در حوزه اینترنت شد. کاربران روزافزون اینترنت به الکسا در رسیدن به آن چه که مدنظر داشت کمک کردند. در 31 مارس 2009 طرح و معیارهای Alexa.com شامل: Pageviews per User، Bounce Rate، Time on Site کاملاً عوض شد. چند هفته بعد ویژگی های جدیدی از قبیل Demographics، Clickstream و Search Traffic stats را اضافه کردند.(منبع)



17) EURO 2008
برند EURO 2008 شامل انواع فرمت های لوگو است، یک شناسنامه تصویری که از شش آیکون گرافیکی مجزا و بهم پیوسته، شامل مناظر سه بعدی ساخته شده است. این شناسنامه تصویری در ده پالت رنگی مختلف ساخته شده است. کوه ها حاکی از عشق به طبیعت هستند و فوتبال با کوهی که توپی را در بر گرفته نشان داده شده است. پس زمینه جالب کوه در مرکز کشورهای میزبان، سوئیس و استرالیا، است.



18) XBOX 360
X درخشان نماد سریعاً قابل تشخیص Xbox است، بنابراین جای تعجب نیست که میکروسافت در این لوگو دخالت زیادی نداشته است. X سبز که در یک توپ نقره ای جا داده شده همراه با متن Xbox 360 سبز و خاکستری زیر آن تکامل Xbox 360 اولیه را نشان می دهند. مطالب بیشتر درباره تکامل میزهای بازی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.



19) Digg
Digg در نوامبر 2004 توسط کوین رز، آون بیرنی، ران گورودتزکی، و جی آدلسون بطور آزمایشی راه اندازی شد. فقط کوین و ران هنوز نقش فعالی در مدیریت این سایت ایفا می کنند. طرح اصلی بدون تبلیغ بود و توسط دان رایز طراحی شده بود. وقتی Digg معروف تر شد، Google AdSense به این وب سایت اضافه شد. Digg به اندازه ای بزرگ شده که بعضی وقت ها پیشنهادات ترافیکی غیر منتظره در وب سایت "dugg" بوجود می آورند. بعضی کاربران Digg از آن بعنوان "Digg effect" و بعضی ها بعنوان سایتی که "تا حد مرگ کار می کند" یاد می کنند. اما، در خیلی از موارد داستان هایی بطور همزمان در چند سایت معروف جمع آوری کننده آدرس سایت ها و نامه ها لینک می شوند. در چنین مواردی، جدا کردن و تشخیص تأثیر '' digg effect" مشکل است.



20) Skype
Skype توسط آتی هینلا، پریت کاسسالو و جان تالین، سازندگان و طراحان استونیایی، که KaZaa نرم افزار اشتراک فایل دوست به دوست (peer-to-peer) را نیز طراحی کرده اند بنیان گذاری شد. eBay در سپتامبر 2005 شرکت سهامی Skype را بدست آورد و در پائیز 2009 بیشتر سهام را به یک گروه سرمایه گذار فروخت. یکی از نام های اولیه برای این پروژه "Sky peer-to-peer" بود، که بعدها به صورت مخفف "Skyper" در آمد. حرف "r" آخر حذف شد و عنوان جدید "Skype" باقی ماند.



21) Spider Man
لوگوی مرد عنکبوتی یکی از معروف ترین و خیالی ترین نمادهای شخصیت کارتونی در جهان است. مهم ترین قسمت لباس مرد عنکبوتی، یعنی لوگوی مرد عنکبوتی در بسیاری از کاغذهای دیواری، تتو ها، زیور آلات و لوازم بکار می رود. لوگوی مرد عنکبوتی می تواند به تنهایی نشان دهنده شخصیت مرد عنکبوتی باشد، و نمادی هنرمندانه از قدرت، سرعت، چالاکی، عکس العمل و توانایی او در ساخت تار عنکبوت است.



22) SKY

خب، امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. این فقط فهرست کوتاهی از آموزش های طراحی لوگو است. صدها آموزش دیگر وجود دارد که قبلاً در وبلاگ های دیگر ارائه شده بنابراین اضافه کردن آن ها در اینجا جالب نیست. با اینحال، در اینجا چند آموزش هست که به شما در طراحی لوگو کمک می کند. برای دنبال کردن لینک آموزش ها روی تصاویر کلیک کنید.


23) Transformers Logo



24) Electric Ink Logo



25) iShift 3D Logo
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام یک را برای دانلود بیشتر می‌پسندید؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 837
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 143
  • بازدید امروز : 103
  • باردید دیروز : 365
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 9,151
  • بازدید سال : 58,174
  • بازدید کلی : 820,880